Jobb agyféltekés rajzolás kurzusok országszerte Imre Dezsővel! https://muveszgyar.com Jelentkezzen most!

Hosszú évek munkájával sikerült kidolgoznom, a valódi jobb agyféltekés rajzolás módszerét. Több néven is elterjedt, Valódi Jobb Agyféltekés rajz", "ID Rajz", Három napos rajz", Négy Napos Rajztanfolyam", "Portrérajzolás Három Napban", stb. A kurzusokat én, és képzett oktatóim tartjuk, a világ több táján. Mivel nem minden nálam végzett oktató maradt a mi csapatunkban, találkozhat ezekkel a tanfolyami elnevezésekkel sok weboldalon, képzési helyen, hirdetésekben. Mielőtt jelentkezik valahová, érdemes rákérdezni, végzett oktató-e aki tartja azt. Végzett oktatóinknak két tanúsítvány áll rendelkezésére, az egyik magáról a két éves iskola elvégzéséről, a másik az "Imre Dezső Jobb Agyféltekés Rajzolás" név használatáról. Akinek nincs ilyen végzettsége, az nem akkreditiált képviselője a módszernek, ami alap esetben nem gond, ha felkészült oktatóról van szó, de ezt ön, csak akkor fogja megtudni, amikor már végzett a tanfolyamán, és kifizette az azért járó pénzt, amit valószínűleg nem fog visszakapni, ha nem olyan eredménnyel végez, amilyenre várt.  Hogy tudja mit keressen, vagy mit várjon, érdemes átböngészni a muveszgyar.com oldalt, vagy a jobbagyfeltekesrajzolas. com oldalon is talál sok érdekességet a módszeremről.

De hogyan jutottam oda, hogy saját módszerem legyen?

Ahogy a cikk elején írtam, hosszú évek munkája van benne. A legelső olyan út, ami ebbe az irányba kezdett kanyarodni, egy kisvárosi kocsmából indult, úgy 1992 körül. Nem ez volt az első vendéglátó hely amit nyitottam, és hatalmas távolságban volt attól, ahol először próbáltam ki a vendéglátást. Ez a távolság volt az, ami elindított bennem egy gondolatsort, ami egész azutáni kutatásaim alapját képezte. Konkrétan az fogott meg, hogy az emberek viselkedése, viselkedésük mintái, az egymáshoz kötődő társas kapcsolatai, egészen pontos mása volt az előző helyen tapasztaltaknak, pedig az Várpalotán volt Magyarország szívében, emez pedig Szatmárnémetiben, Románia szélén. Elkezdett érdekelni, mi hajtja az embereket viselkedésmintáik felé, hogyan alakul ki az, hogy alakulnak ki a különböző helyeik egyes csoportokban, és hogyan hasonlítható ez össze, otthoni viselkedésükkel. Ezzel egyidőben, elkezdett érdekelni az evolúció története, és az, hogy a fajok kialakulása folyamán, egyes viselkedésminták hogyan mennek át utódaikon keresztül akár évmilliókon keresztül a mai egyedekbe.

Valamikor 2000 Körül kezdett érdekelni az NLP, az agy programozhatósága, kezelhetősége, és az agykontroll, és a mentális betegségek.

Ezeket a megfigyeléseimet, tapasztalásaimat, kutatásaimat, sok év múlva, a közvetlen értékesítésben folytattam, de akkor már tananyagom volt az ügyfélkezeléssel, az ügyfelek várható reakcióival, és viselkedésével kapcsolatban, aminek a címe "Kommunikáció a Direktmarketingben". Ügyfélkör bővítés, ügyfélmegtartás, szerződésmentés. Ez a munka is rendkívüli lehetőséget nyújtott a kutatásaim folytatására. Az evolúciótörténet, és a pszichológia mellett, itt már a szociológiát is elkezdtem tanulni, de inkább kutatni, mert mindig abban hittem, hogy a megfigyelés jobb tanulás mint bármely egyetem, és mint a megfigyelések olvasgatása, mások gondolatainak bemagolása, igaz hosszabb a tanulási folyamat, de egyedibb, és megtérülőbb tudás, mint amit másoktól szerzünk. Persze nem azt mondom, hogy mindenkinek kutatóvá kell válnia, de ha néhányan nem a kutatásnak élnénk, nem lennének újabb és újabb tanulható dolgok.

Bogarászva az agyhoz kötődő kutatásokat, megjelenéseket, publikációkat, találkoztam egy céggel aki érdekes dolgot hirdetett, azt állította, hogy jobb agyféltekés rajzolás címen, olyan kurzusokat indít, ahol négy nap alatt megtanít rajzolni. Hivatkozásként Betty Edwards könyvét használta, amit furcsálltam, mert az a könyv, a "Jobb Agyféltekés Rajzolás", nem erről szól. Igaz több cég is hirdette, és hirdeti ma is az abból tanítást, és ezt is ezen a címen, de valójában a könyv nem kínál négy napos megoldást a rajztudásra, és nem is állítja, hogy maga a módszer jobb féltekés lenne. A lényege, hogy klasszikus rajz gyakorlatokkal megtanulhat bárki rajzolni, és ha egy-két évig szorgalmasan rajzol, akkor egészen jól fog tudni, és maga a rajzolás a jobb féltekének egy élvezetes dolog. Szóval nem jobb agyféltekés módszerrel tanít, hanem megtanít, hogy a jobb féltekénknek kedvezni tudjunk! Ekkor már mélyen belevetettem magam a Pető módszerbe is, mert abban is olyan dolgok fogalmazódnak meg, amiket én is vallok, miszerint bizonyos mozgások, mozdulatsorok, az agyban olyan területeket is fejlesztenek,a mikhez látszólag semmi közük. Egy példa, amikor a kicsi gyermekeket előbb állítják fel, mint ahogy saját maguk fejlődése alapján felállnának, az egyenes út a diszlexiához. Ki gondolná???? Pedig igaz.

Itt elindult a gondolat bennem, hogy miért ne lehetne a jobb és bal féltekék harmonizálására gyakorlatokat kidolgozni, a látást javítani gyakorlatokkal, a kézügyességet, a koordinációs készséget javítani, stb. Neki is láttam a módszer kidolgozásának, több mint száz olyan gyakorlatot dolgoztam ki, melyek ezeket fejlesztik, aktiválják, formálják, finomítják. Az élet úgy hozta, hogy televíziós szerkesztőriporter koromban, egy riportműsor készült az egyik ilyen Betty Edwards könyvből oktató céggel, ahová beültünk tizenegyen, mind riporterek, és kipróbálhattuk azt. Persze az a riportban nem derült ki, hogy riporterek vagyunk, hanem utcáról beesett résztvevőknek adtuk ki magunkat. Ez egy négy napos kurzus volt, ahol reggel nyolctól, este hatig ott voltunk, vonalzóval, négyzetráccsal, megtanultunk pontosan mérni, és egy fotót átrajzoltunk mérnöki pontossággal egy rajzlapra. Ez nagy csalódás volt akkor nekem, mert a mérés, az nagyon a bal agyfélteke dolga. Az igazi pofon azonban az volt, hogy a tanfolyamon, a 11-ből, ÖTNEK lett szép a rajza, még így is. Hatan teljesen sikertelenül távoztak. Ez elindított bennem még egy gondolatsort, ami oda vezetett, hogy rájöttem ez a módszer így nem fog működni, sőt, az én módszerem sem, ha csupán a készségek fejlesztésére koncentrálok, és nem zárom ki a bal féltekét a játékból. És itt kezdődik a "Valódi Jobb Agyféltekés Rajzolás" valódi története. Innentől, még egy évig dolgoztam a módszeren, mire a mai formájára fejlesztettem. Ekkor már nem jobb agyféltekés rajzolás, hanem intrapersznális kommunikációs tréning a becsületes neve, és az oktató képzés is így indult, mint akkredtiált szakmai tanfolyam, "Jobb agyféltekés oktató és intraperszonális kommunikációs tréner".

2019-től indulnak pedagógus továbbképzéseink, a PEDAKKRED rendszerében akkreditálva, ahol a hét éves kreditpont programjukhoz gyűjthetik a pontokat (órákat) a nálunk jobb agyféltekés rajzot végző pedagógusok.

 

 

Download Free Designs http://bigtheme.net/ Free Websites Templates