A modern televíziózás tudománya. Online televíziók gazdasági előnyei
A Modern Televíziózás egyértelműen önszabályozott, befolyásolhatatlan iránya, az online tv, ennek okán 2011 legjobb befektetési lehetősége lesz ezek beindítása, és működésük oktatása, amire a Riport tv csoportot létrehoztam. Ennek okai a következők:
- a médiafogyasztók 45 % arányban interneteznek.
- a Fiatalok, 14-24 éves kor között, 95 % arányban interneteznek.
- a jelenlegi reklámfelvevő piac célközönsége, illetve annak az a szegmense, aki nem internetezik, folyamatosan kiöregszik a fogyasztói körből, illetve kihal.
- az öt-tíz év múlva vagy már azon belül fogyasztóvá válók, számítógéppel a kezükben nőnek fel.
- A jövő fogyasztói, a buszon, villamoson rendelik meg, /nagy számban már ma is/ mobil internet segítségével a termékeket.
- A csomagküldő szolgáltatások, a jövő kereskedői, hiszen egy-két darab terméket, postán, fillérekért, gyorsan megkap a megrendelő, akár Kínából, vagy Koreából, aki egyébként online rendelés esetén, további kedvezményekhez jut.
- az online csatornákon, olyan reklámfelületeket lehet elhelyezni, melyek a film közben leadott reklámban szereplő terméket, azonnal megrendelhetővé teszi, így nem vész el az impulzus, ami vásárlásra, vagy szerződéskötésre sarkall.
- banki, biztosítási, illetve tőzsdei termékeket, azonnali összehasonlítással, nagyobb biztonsággal rendelnek interneten, ezért az ott elhelyezett reklám, egyértelműen előbb sarkall szerződéskötésre, hiszen a képernyő mellett ott a link, melyen azonnal tájékozódhat a fogyasztó.
- Azok a fiatalok, akik most tanulják a médiafogyasztást, azt a pénzt, amit tiniként hamburgerre költenek, öt-tíz év múlva arra fogják költeni, amiről most kapnak a közösségi portálok és az online tartalmak mellé információt, hiszen az itt kapott impulzusok fognak beégni a tudatalattijukba. Példának említhető, a kötelező felelősségbiztosítás és a Netrisk, aki az első igazi nagy online siker volt, de akár a politikai választásokon 2009-2010 években a világon bárhol jól szereplő pártok is.
- az új gyártású, mp4 dekóderes televízió készülékek, éppúgy alkalmasak már az online csatornák befogadására, mint a kábelesre, így az online tartalom, a kábel, a közműsor-szolgáltató, és a kereskedelmi csatornák mellett is megjelenik, kényelmesen, ágyból, távirányítóval.
- az online csatornákon elhelyezett hirdetés nem marad meg egy ország határain belül, és nincs kábelszolgáltatóhoz kötve.
- az online televízió működési költsége alapvetően is töredéke a hagyományos televíziózás belekerülési költségének, és szinte korlátlanul több emberhez jut el, ezáltal a legköltséghatékonyabb hirdetési felület is egyben.
- az online hirdetések eredményessége pontosabban mérhető, külön erre szakosodott cégek bevonása nélkül is.
- az egyik legfontosabb, hogy már a nem online csatornák is terelik nézőik figyelmét az online felületeik felé, nem gondolva arra, hogy ha már felmennek a hálóra, onnan egy pillanat alatt elcsalhatóak más oldalakra, ezzel csökkentik saját nézőik számát.
- a jól felépített online csatorna megél kábelen is, de ez fordítva nem igaz.
- A Modern Televíziózás egyetlen útja, a felületek teljes mértékű összemosódása, úgy az írott, a videós, és a rádiós médiákat is beleértve, hiszen ezt online webes felületen, három az egyben tudjuk szolgáltatni.
- a mobiltelefonok és a laptopok közötti különbség szinte már jelentéktelen, így az online csatorna a fogyasztó zsebében van, és minden körülmények között magával hordja, ezáltal otthon is azt fogja nézni, amit egész nap elért, és ez az online tv lesz.
- Végül a legfontosabb, hogy még senki nem hozta létre az ideális online televíziót, ezáltal azok működtetését sem tudják korrektül oktatni, rajtunk kívül, nem is oktatja senki, így a Riport Tv csoport beindítása, 2011 év legnagyobb üzleti fogása lehet.
- a mobilszolgáltatók bevonásával, azonnali több milliós nézőszámra lehet szert tenni.
- az online csatorna rugalmas, azonnal követni képes a piac és technikai változásokat.
Imre Dezső 2011-01-22